Selma Noort
Amsterdam: The House of Books, 2021
272 p.
Verschijningsdatum
22-06-2021
9789044361902 (paperback)

Lies is een 15-jarig meisje met gescheiden ouders, dat erg wijs is voor haar leeftijd. Zij en haar broertje hebben het moeilijk met de scheiding en hebben een hekel aan hun vaders nieuwe vriendin. Hun vader gedraagt zich anders sinds hij met haar is en Lies maakt zich zorgen om haar moeder. Zij zit niet goed in haar vel sinds de scheiding en voelt zich aan de kant gezet. Dan verdwijnt hun moeder plotseling. Nadat ze 24 uur weg is, volgt er een politieonderzoek. Lies komt via de telefoon en laptop van haar moeder achter de datingavonturen van haar moeder. Haar moeder bleek erg ongelukkig en sprak met mannen af om zich beter te voelen. Dan wordt haar moeder dood gevonden. De politie denkt aan zelfmoord. Lies is ervan overtuigd dat ze is vermoord door haar laatste scharrel. Ze waagt haar eigen leven om de dader te vinden. Vlot geschreven thriller van de succesvolle Saskia Noort (1967) , mooi opgebouwd en erg spannend. Wel vrij donker en triest door de heftige situatie voor Lies en haar b…Lees verder

Over Selma Noort

Selma Noort (Leiden, 7 april 1960) is een Nederlandse kinderboekenschrijfster en kunstschilder.

Noort studeerde voor kleuterleidster aan de kleuterkweekschool in Leiden, toen ze haar eerste boek, Ik hoef niet op schoot, schreef. Selma Noort kwam in contact met Miep Diekmann, die ervoor zorgde dat het boek gepubliceerd werd bij Uitgeverij Leopold. Het boek deed het goed en werd vertaald naar het Duits en Deens. Een aantal andere boeken volgden, waarbij Noort zich vooral richtte op oudere kinderen. Uiteindelijk werd Noort, na vele omzwervingen, waaronder een periode in de Verenigde Staten, in 1989 voltijds schrijfster. Hierna nam haar oeuvre snel toe.

Naast haar schrijverschap treedt Selma Noort regelmatig op in bibliotheken en scholen met educatieve workshops en voorstellingen over haar boeken en het schrijverschap in het algemeen, en werkt zij voor de Stichting Schoolschrijver als schoolschrijver op scholen…Lees verder op Wikipedia